[Pielęgnacja]: Włosy.

Cześć dziewczyny!

P1090115

 

W okresie jesienno-zimowym zawsze zmagam się z pogorszoną kondycją moich włosów. Wzmożone wypadanie i brak blasku to mój największy problem. Dzisiaj chcę opowiedzieć o produktach, które pomagają mi poprawić stan mojej czupryny i utrzymać kosmyki w dobrej formie.

P1090116

Jakiś czas temu kupiłam u ojców Bonifratrów wyciąg ziołowy, który dobrze działa na trądzik, ale jest też świetną kuracją na wypadanie włosów. Jest to preparat o lekko oleistej konsystencji, w składzie znajdziemy wiele ziół, które mają zbawienny wpływ na włosy, m.in. szałwia, brzoza, skrzyp polny, lawenda, pokrzywa czy mydlnica.

Zawsze 1-2h przed myciem wcieram kosmetyk w skalp. Zapach jest bardzo ziołowy, nieco przypomina mi krople żołądkowe, ale zupełnie mi to nie przeszkadza. Już po kilku użyciach widzę rezultaty. Włosy może nie przestały całkiem wypadać, ale na pewno nie wychodzą całymi garściami tak jak wcześniej. Jestem bardzo zadowolona z działania, mam nadzieję, że będzie coraz lepiej i wyciąg ten całkowicie zahamuje wypadanie.

P1090121

Kolejnym produktem, który nakładam kilka godzin przed myciem jest olejek busajna, o którym pisałam tutaj. Niedawno odkryłam, że świetnie działa nie tylko na cerę, ale i włosy. Często mam problem z przesuszonymi końcówkami, a już po pierwszym użyciu tego olejku zauważyłam znaczną poprawę ich kondycji, wyglądają zdrowo, są nawilżone i odżywione.

P1090127

Od dłuższego czasu staram się kupować kosmetyki bez SLS, zwłaszcza jeśli chodzi o produkty do włosów. Kiedyś nie przywiązywałam do tego takiej uwagi, jednak teraz wiem, że przesuszona skóra głowy to wina właśnie tego składnika. Szampon Biovax L’Biotica do niedawna sprawdzał się bardzo dobrze, jednak zdecydowanym ulubieńcem stał się szampon z rumiankiem i pantenolem BabyDream. Kosztował zaledwie 5 złotych a w moim przypadku działa zdecydowanie lepiej niż niejeden szampon z wyższej półki. Delikatnie, ale i bardzo dokładnie oczyszcza, dobrze się pieni, łatwo spłukuje. Włosy się po nim nie przetłuszczają się tak szybko, są lśniące i wyglądają zdrowo. Plusem jest też krótki i przyjemny skład. Zapach również przypadł mi do gustu, bardzo lubię aromaty dziecięcych kosmetyków. Podczas mycia mam wrażenie, że szampon lekko plącze włosy, ale i tak zawsze nakładam odżywkę, więc nie mam problemu z rozczesywaniem. Opakowanie również jest bardzo miłe dla oka.

P1090129

 

A jeśli już jesteśmy przy odżywkach, to właśnie kończę tę z awokado z Alverde. Pisałam o niej w ostatnich ulubieńcach. Sprawuje się całkiem nieźle, czuję, że włosy są po niej nawilżone i bardziej błyszczące. Gdy już zużyję to opakowanie planuję zakup nowości z Biovaxu – odżywkę 60 sekund BB, ciekawe jak się sprawdzi.

Z kolei masek Biovax używam już od bardzo dawna i są dla mnie po prostu niezastąpione. Posiadam dwie: do włosów słabych ze skłonnością do wypadania oraz z keratyną i jedwabiem. Stosuję je na zmianę raz lub dwa razy w tygodniu. Nakładam dość dużą ilość od razu po umyciu i trzymam pod czepkiem i ręcznikiem przez około godzinę, czasami nawet dłużej. Włosy są po niej błyszczące, gładkie, lejące, odpowiednio nawilżone. Działanie jest po prostu cudowne, jeszcze żaden produkt nie zrobił mi na głowie takiej rewolucji.

P1090132

Włosy zawsze rozczesuję szczotką Tangle Teezer, bez której nie wyobrażam sobie życia. Pisałam o niej tutaj. Bardzo dobrze rozczesuje włosy, nie ciągnie ich i nie wyrywa, nawet jeśli są splątane. Świetnie nadaje się do rozprowadzanie masek czy odżywek a także do masażu skóry głowy.

Od dłuższego czasu zamiast tradycyjnych gumek używam Invisibobble. Są świetne! Bardzo dobrze trzymają nawet ciężkie i grube włosy, nie odznaczają się na włosach, nie zsuwają się i są bardzo elastyczne. Uwielbiam je.

A jak wygląda Wasza pielęgnacja włosów? Może znacie produkty, o których piszę? Jak zawsze czekam na Wasze opinie w komentarzach.

Buziaki.

P.

3 thoughts on “[Pielęgnacja]: Włosy.

Skomentuj

